Share the project and contribute to social change
Proje ekibi tespit ettikleri sorunu çözebilmek için harekete geçti ve yapılacak çalışmaları planladı. Uygulanacak programda çocukların aktif katılımlarının sağlanması ve eğlenceli zaman geçirebilmeleri önem taşıyordu.
Projedeki atölyeler çeşitli kırtasiye malzemeleri ile renklendirilirken tiyatral metotlar da kullanıldı. Örneğin; mahallede bulunan tarihi Ankara Kalesi’ni tiyatral şekilde İngilizce olarak anlattıkları atölyeler gerçekleştirildi. Bir başka atölyede hayvanlar ile ilgili konuşulan üniteden hemen sonra hep birlikte mahallede yaşayan sokak hayvanlarını beslendiler.
Kale’nin Çocukları Projesi kapsamında 17 Toplum Gönüllüsü genç, Eylül-Mart 2020 döneminde toplam 420 çocuğa erişti.
Ankara’nın Kale Mahallesi’nde yaşayan sosyo-ekonomik olarak dezavantajlı ailelerin çocuklarının yeterli ölçüde dil eğitimi alamamaları, mahallede çocuk işçiliğinin yaygınlığı ve bu durumların çocukların geleceğine olumsuz etkileri.
Çocukların içinde bulundukları dezavantajlı koşulların etkisini azaltmak, yabancı dil öğrenmelerini ve özgüven kazanmalarını sağlamak.
★ Çocukların İngilizce bilgilerinde gelişim,
★ Çocukların arkadaşlarına ve çevrelerine karşı davranışlarında olumlu yönde değişimler,
★ Çocuklar arasında sözlü ve fiziksel şiddetin azalması.