
Eğitmen: Irmak Başoğlu
Tarih: 28 Haziran 2025
Eğitimin Amacı:
Bu atölyenin amacı, gençlerin kendilerini özgürce ifade edebilecekleri güvenli ve yaratıcı bir alan oluşturmaktır. Drama ve doğaçlama yoluyla anın içinde kalmayı, dinlemeyi, tepki vermeyi, birlikte üretmeyi ve hata yapmaktan çekinmemeyi oyunlarla deneyimlemeleri hedeflenir. Amaç bir sahne eseri ortaya koymak değil; “şu an”da bir arada olmanın, eğlenerek düşünmenin ve paylaşmanın tadına varmaktır.
Eğitimin İçeriği:
1. Bölüm: Isın – Tanış – Güven (35 dk)
Grup dinamiğini kurmak, çekingenliği azaltmak, hareket ve iletişimi başlatmak.
- Süper Güçlü Tanışma Oyunu
- Ad-Hareket Zinciri
- Ayna Oyunu (eşli ve grup halinde)
- Heykel Bahçesi: Duygu Donmaları
- Hikâyeli Yürüyüş + Kartlarla Mini Rol
2. Bölüm: Hisset – İfade Et – Fark Et (55 dk)
Empati, duygu farkındalığı, içsel ve dışsal ifadenin desteklenmesi.
- Duygu Çarkı – Görevli Duygu Mini Sahneler
- İç Ses & Dış Beden Sahnesi
- Eğer Ben Olsaydım Kartları – Rol Atölyesi
- Emoji-Mimik Sessiz Oyunu
3. Bölüm: Yarat – Oyna – Paylaş (70 dk)
Yaratıcılık, birlikte üretim ve doğaçlamaya alan açma
- Gizemli Nesne – Mini Grup Sahnesi
- Gizli Rol – Ortak Mekânda Oynama (Restoran, Piknik, Vapur vs.)
- Doğaçlama Hikâye Zinciri + Bedenle Aktarma
- Ritimle Hikâye Kurma (el çırp, ayak sesi, ses efektleriyle)
- Grup Doğaçlama Oyunu: “Biri Başlar, Diğeri Bitirir”
Kapanış: Yansıma Çemberi + “Sloganım” Oyunu (20 dk)
- Herkes bugünden bir duygu veya öğrenimle ortaya çıkar.
- “Bugünü anlatan bir kelime” + “Bugüne dair bir slogan” paylaşımı.
- Gruptan alkış veya jestle destek.
- İsteyenler sloganlarını kağıda yazar, duvara asılır. (sergi etkisi)
Kazanımlar:
- Kendini ifade eder.
- Beden dilini kullanır.
- Duygularını tanır.
- Empati kurar.
- Anın içinde kalır.
- Dinler ve tepki verir.
- Yaratıcı düşünür.
- Doğaçlama yapar.
- Hata yapmaktan çekinmez.
- Grup içinde işbirliği kurar.
- Özgüven geliştirir.
- Eğlenerek öğrenir.
- Farklı bakış açılarını keşfeder.
- Sorumluluk alır.
- Katkı sunar ve paylaşır.