
Tarih: 31 Mayıs 2025
Eğitmen: Zeynep Çinkay
Eğitimin Amacı:
Katılımcıların müzik aracılığıyla duygusal ifade becerilerini geliştirmeleri, iç dünyalarını keşfetmeleri ve yaratıcı yollarla kendilerini ifade etmeleri için güvenli ve özgür bir alan oluşturmak.
Eğitimin İçeriği:
- Çemberde tanışma ve nefes çalışması
- Çemberde ses üretimi ve ses farkındalığı çalışması
- Katılımcılara kâğıt ve kalem dağıtımı
- 2-3 farklı noktadan eş zamanlı müziklerin açılması
- Müzik eşliğinde serbest ve yönlendirilmemiş çizim çalışması
- Çizimlere isim verilmesi ve bireysel duygu paylaşım süreci
- Grup içinde gönüllü paylaşımlarla etkinliğin tamamlanması
Kazanımları:
- Duygusal farkındalık ve ifade becerilerinin desteklenmesi
- Müzik ve görsel sanatlar arasında bağ kurma deneyimi
- Kişisel içgörü kazanımı ve yaratıcı düşünmenin teşviki
- Grup içi empati, paylaşım ve birbirini anlama ortamının gelişmesi
- Zihinsel rahatlama, stres azaltımı ve bireysel özgünlüğün görünür hâle gelmesi
3. ATÖLYE ADI: DIŞAVURUMSAL KOLEKTİF PERFORMANS
Eğitimin Amacı:
Katılımcıların, ortak bir malzeme üzerinden kolektif ve yaratıcı bir ifade biçimi geliştirerek topluluk sanatı deneyimi yaşamaları; güvenli, özgür ve katılıma açık bir ortamda doğaçlama, gözlem, taklit ve yaratım süreçlerine dâhil olmaları amaçlanır.
Eğitimin İçeriği:
- Tanışma Çemberi
- Nefes çalışması ve ısınma için müzikal etkinlik
- Her katılımcıya birer gazete kâğıdı verilerek çember düzeninde yerleşim
- Ortaya gazete yığını konulması
- Katılımcıların etkinlik boyunca gözlemci, hareket eden ya da taklit eden roller arasında serbestçe geçiş yapması
- Rol tanımlarına göre katılımcıların ses, hareket ve etkileşimlerle kolektif bir performans oluşturması
- Kuralların grup tarafından belirlenmesi (dokunmamak, konuşmamak vb.)
- Performansın grup dinamiği içinde doğal bir biçimde sonlanması
- Etkinlik sonrası kısa bir yansıtma ve değerlendirme sohbeti
Kazanımları:
- Topluluk içinde yaratıcı ifade ve birlikte üretim deneyimi
- Gözlem ve farkındalık becerilerinin gelişmesi
- Katılımcının kendi ritmine göre dahil olma, dinlenme ve katkı sunma özgürlüğünü yaşaması
- Empati, dinleme, uyum sağlama ve doğaçlama yeteneklerinin gelişmesi
- “Topluluk sanatı” kavramının deneyimlenmesi ve sanatın kapsayıcı, demokratik doğasının keşfedilmesi
- Katılımın kontrolsüzlükle olan ilişkisinin anlaşılması ve güvenli alan oluşturma bilincinin desteklenmesi